STRESS MANAGEMENT: ONTDEK JE ENERGIEBRON

Het omarmen van stress… wat gebeurt er als ik de stress die ik voel welkom heet en ernaar kijk als een bondgenoot? Dan wordt stress een bron van inspiratie.

Doelgroep
Iedereen die op een constructieve manier iets wil doen aan stressmomenten. Leren omgaan met piekmomenten en het preventief aanpakken van de eigen manier van functioneren bij stress.

Doelstelling
Inzicht krijgen in je persoonlijk functioneren onder stress. Vanuit deze verworven kennis leer je beter voor jezelf te zorgen met concrete tools en handvaten.
Bonus: het omgaan met anderen die stress ervaren.

Inhoud

  • Hoe functioneert het brein bij stress ?
  • Wat is de impact van stress op jouw aanpassingsvermogen en jouw creativiteit ?
  • Holmes-Rahe scale: een schaal van gebeurtenissen eigen aan het leven en hun impact op de stressbalans
  • Lichamelijk, gedragsmatig, mentaal en emotioneel alarmsignalen
  • De link tussen gedachten, gevoelens en gedrag en hoe ontspannen hiermee om te gaan
  • De body-mind connectie: hoe ondersteun jij jouw lichaam om stress te kunnen opvangen?
  • De impact van weerstand op je stressbeleving
  • Praktische tips voor beheer van stress op het werk

Aantal dagen
2 dagen. Bij voorkeur is er tussen de 2 dagen een minimumperiode van 2 tot 4 weken zodat de deelnemers kunnen oefenen met het aangereikte materiaal.